28 April 2011

Grujović: Pre ću biti mrtav nego što ću dozvoliti da budem izručen Sloveniji

Grujović je u junu 1991. godine sprečio predaju skladišta goriva slovenačkoj teritorijalnoj odbrani (TO) u selu Mokronog kod Novog Mesta. Sa 35 vojnika srpske nacionalnosti je ostao u skladištu u kojem je bilo 7,5 miliona litara goriva i oko 10.000 litara ulja i maziva. Odbio je da postupi po naređenju komandanta skladišta Branimira Furlana, danas drugog čoveka vojske Slovenije, i tom prilikom ga ranio. Nedavno je sam otkrio da se nalazi na crvenoj Interpolovoj poternici koju je za njim raspisala Slovenija.

Očekivao sam optužnicu, jer sam im ja bio glavna prepreka i zbog mene je sklopljeno primirje u Sloveniji. Postavio sam im ultimatum i tražio da ostanemo u svom skladištu, da nas niko ne dira i mi nikome nećemo činiti nikakvo zlo. Furlan je želeo da preda skladište i došli smo u situaciju - on ili ja. Bio sam brži, pucao sam mu u donji deo tela i ostavio ga ispred ulaza kako bi mogli da ga preuzmu lekari TO Slovenije - priseća se Grujović.

Danas me terete za pokušaj ubistva i zastrašivanje stanovništva. Mi smo se samo branili, a moj cilj je bio da sačuvam vojnike koji su ostali sa mnom u skladištu. Vojnicima sam tada rekao da je na delu izdaja. Otvorio sam vrata i rekao da može da ide ko želi. Otišli su Slovenci i Albanci, a sa mnom je ostalo 35 srpskih mladića. „Neka ide ko želi, i oni su nečija deca“, rekao sam tada vodniku Kovačeviću iz Kistanja. Obećali smo jedan drugom da ćemo, ako nas napadnu spolja, minirati rezervoare goriva i svi otići u vazduh. Kovačević je tada rekao: „Učinićemo tako, neću da me vodaju vezanog“ - priča Grujović i dodaje da bi ponovo uradio isto, ali i da mu je žao zbog tretmana koji su on i njemu slični imali kasnije.

Furlan je danas u vrhu slovenačke vojske, a sve naše starešine koje su iole učestvovale u nekom ratu su penzionisane. Sramota je i što sam sam sebe našao na poternici, a da me niko nije obavestio. Da sam krenuo u inostranstvo, uhapsili bi me. Ja sam odlučio još pre 20 godina u Mokronogu - pre ću biti mrtav nego što ću dozvoliti da budem izručen Sloveniji. Ako sam za nešto kriv, može da mi se sudi u Srbiji - poručuje Grujović.
Ceo tekst: ALO

No comments:

Post a Comment